Propunere solutie tehnica pentru descongestionare trafic Cluj-Napoca - etapa 3 - strapungere Calea Baciului - sosea express Hoia-Baciu

Solutii tehnice pentru dezvoltarea Zonei Metropolitane Cluj-Napoca.

Etapa III - Solutie tehnica pentru fluidizarea traficului rutier pe axa DN1F, sat Baciu - Calea Baciului, Cluj-Napoca.

Cluj-Napoca
organizare Calea Baciului - DN1F
Pentru a finaliza procesul de fluidizare al traficului rutier in zona Baciu,  se necesita executia strapungerii Calea Baciu - soseaua express Hoia-Baciu printre fostele platforme industriale din Calea Baciului 2-4 si 1-3.


Etapa I si Etapa II pot fi urmarite prin click pe link-uri.

Sosea express DN1F cu strapungere
in Calea Baciului
Aceasta strapungere are rolul de a prelua tot traficul greu de pe Calea Baciului incepand din zona Petrom pana dupa finalizarea localitatii Baciu, in zona livezilor, pe DN1F. De asemenea odata cu finalizarea acestei sectiuni traversarea la nivel cu calea ferata in zona Taieturii Turcului este anulata definitiv, inclusiv accesul direct din Str. Tetarom in Str. Taietura Turcului in asa fel incat zona industriala sa ramana deservita doar de riverani. Traficul din zona Baciu catre Cluj - Grigorescu se va realiza pe directia Calea Baciu - Str. Tudor Vladimirescu - Str Taietura Turcului ( peste noul pasaj rutier suprateran - Str. Donath.

Strapungerea din Calea Baciu se va realiza prin intermediul unui pasaj subteran ce va incepe din zona Petrom catre Zalau si va avea 1 banda pe sens. Soseaua nationala DN1F se va suprainalta cu 1,5m iar strada paralele de pe partea stanga (directia Zalau) a fostei inteprinderi T.C.I. va avea cota redusa cu alti 1,5 m pentru a permite constructia pasajului subteran la 4,4m inaltime. Iesirea din pasaj se va face intr-un sens giratoriu care sa permita accesul in zonele industriale din zona cat si intoarcelea vehiculelor, pentru accesul pe partea opusa, fara a bloca traficul pe Calea Baciului, cum se intampla astazi in zona Petrom.

Soseaua continua intre platformele industriale de la adresele Calea Baciului nr. 2-4 si Calea Baciului nr. 1-3 prin expropierea drumurilor de acces existente. Se vor realiza noi rampe de descarcare/incarcare trafic pentru companiile din zona pe aceasta strada, iar intoarcerea peste axul drumului va fi restrictionata prin intermediul unei benzi duble continue. Intoarcerea intre platformele industriale si oras se va face doar prin intermediul sensurilor giratorii, 3 la numar, la intrarea dinspre Calea Baciului, unul in dreptul raului Nadasel, deasupra acestuia si al treilea la intersectia cu drumul express Hoia-Baciu.

Pe langa strapungerea prezentata, Calea Baciului va fi extinsa la 4 benzi de la intersectia cu DJ105T - Str. Valea Seaca, aici se va instala un sens giratoriu pentru a permite si autovehiculelor din acea zona un acces facil si in siguranta la drumul principal. Se va extinde podul ce traverseaza paraul Valea Seaca. iar drumul va continua cu 4 benzi pana la intersectia cu Str. Napolact. Statiile de autobuz vor fi relocate si vor avea construite alveole de retragere pentru preluarea calatorilor in siguranta. De asemenea in zona Petrom, pentru a facilita traficul rutier si a pune in siguranta pietonii se va construi o pasarela supraterana pentru acestia cu lift pentru persoane cu dizabilitati. Iesirea din Str. Observatorului catre Calea Baciului se va face obligatoriu la dreapta cu posibilitate de a intoarce catre Cluj-Napcoa in sensul giratoriu din zona Napolact.

In zona strazii Uranus, in noua zona de blocuri rezidentiale va fi instalat un al doilea pasaj pietonal , de aceasta data subteran de asemenea cu acces persoane cu dizabilitati pe sistem podea rulanta pe unul dintre peretii laterali.

In zona Napolact va fi executa, in dreptul statii electrice de tranformare din Baciu, o parcare pentru masini, dubite, motociclete/scutere care sa deserveasca zona industriala.
Solutie tehnica pentru fluidizarea traficului rutier in zona Baciu - Cluj-Napoca - proiect strapungere Calea Baciului catre sosea express Hoia-Baciu














Expropieri si demolari necesare pentru inplementarea proiectului de infrastructura:


expropieri necesare pt. implementare etapa III
sosea express Hoia-Baciu - Calea Baciului 

- expropiere teren cu nr. cadastral 279145 - 120mp
- expropiere teren Str. Calea Baciului Nr.80 - 290mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 308787 - 184mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 262006 - 58mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 321360 - 75mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 321359 - 38mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 250588 - 290mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 250563 - 118mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 51113 - 197mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 59122 - 38mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 59121 - 54mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 52510 - 30mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 51055 - 53mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 50759 - 72mp
- expropiere teren cu nr. cadastral  - 119mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53070 - 55mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 51642 - 78mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 51930 - 198mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 50088 - 103mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 50017 - 133mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 323335 - 1100mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 323335 - 1342mp (drum de servitute)
- expropiere teren cu nr. cadastral 324552 - 490mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 324149 - 142mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 283154 - 74mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 279145 - 390mp
- expropiere teren (drum de serviute) 1134mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 270956 - 164mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 306985 - 263mp
- expropiere teren cu nr. cadastral - 2264mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 256328 - 742mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 294480 - 684mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 312637 - 257mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 325356 - 479mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 325409 - 1640mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 326184 - 62mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 299427 - 2657mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 50122 - 268mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 51977 - 163mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 51239 - 41mp
- expropiere teren - 16mp
- expropiere teren - 44mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 59877 - 30mp
- expropiere teren - 30mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 51780 - 35mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 50192 - 29mp
- expropiere teren - 34mp
- expropiere teren - 39mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 52908 - 17mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 52278 - 20mp
- expropiere teren - 11mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 59813 - 39mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 51651 - 14mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 55771 - 15mp

Total terenuri de expropiat:

Comuna Baciu:  1.975 mp 

Municipiul Cluj-Napoca: 11.718 mp + 3341mp - drumuri de servitute

Total structuri de demolat: 3 hale, 1 casa, 3 cladiri comerciale, 1 anexa, multiple garduri.

Valoare estimata a investitiei*:

- expropieri, demolari constructii si modificari structuri, instalatii: 2,5-3,0 milioane euro
- executare pasaj rutier subteran Calea Baciului + pasaj pietonal subteran, inaltare Calea baciului si coborare nive drum de acces industrial, realizare sens giratoriu:  4,6 - 5,1 milioane euro
- executare pasaj pietonal suprateran + lift persoane cu dizabilitati: 0,25 - 0,35 milioane euro 
- executie sens giratoriu Calea Baciului cu Str. Valea Seaca, extindere podet DN1J peste parau Valea Seaca, extindere sosea la 4 benzi din zona Valea Seaca pana la Napolact plus executie parcare la Napolact: 3,0 - 4,0 milioane euro
- executie sosea de legatura cu 1 banda pe sens intre Calea Baciului si Soseaua express Hoia-Baciu cu sens giratoriu suspendat peste raul Nadasel + pod peste calea ferata M300: 5,7 - 6,5 milioane euro 

Total estimat pentru investitie* : 16,05 - 18,95 milioane euro.

* bazat pe calcule estimative ale unor proiecte similare gasite in documentele de achizitii publice ale guvernului Romaniei si tarilor membre ale Uniunii Europene.

Aceasta propunere de reorganizare a infrastructurii rutiere face parte din etapa III - solutie technica de descongestionare a traficului rutier in sectorul de nord a zonei Metropolitane Cluj-Napoca.

Aceasta propunere nu reperezinta solutia oficiala a unor institutiile publice din Romania, este o initiativa cetateneasca independenta care are ca scop prezentarea si valorificarea unor solutii eficiente de reorganizare a infrastructurii catre autoritatile locale si nationale competente.

Comentarii