Propunere solutie tehnica pentru descongestionare trafic Cluj-Napoca - etapa 2 - sosea legatura: DN1F - Taietura Turcului

Solutii tehnice pentru dezvoltarea Zonei Metropolitane Cluj-Napoca.

Etapa II - Solutie tehnica pentru fluidizarea traficului rutier pe axa DN1F, sat Baciu - Taietura Turcului, Cluj-Napoca.
Cluj-Napoca
localizare Calea Baciului - DN1F
Chiar daca etapa I rezolva zona aferenta traversarii dealului Taietura Turcului, problemele legate de trafic nu se termina odata cu asta, ele continua, datorita sectorului de drum, cu un singur fir pe sens, de pe Calea Baciu catre Zalau, ce incepe din zona benzinariei Petrom (Calea Baciului Nr.1 - sat Baciu), pana la iesirea din localitate. Odata iesit di Baciu, DN1F continua tot pe o banda pe sens dar datorita numarului restrans de drumuri in afara localitatii lucrurile stau mai bine.

Pentru fluidizarea zonei, se recomanda construirea de drumuri noi, care sa preia majoritatea traficului de pe acest sector aglomerat.


Propunerea noastra presupune constructia unei artere principale, paralele cu drumul national existent, lunga de 4900m, denumita Soseaua Hoia-Baciu, cu 2 benzi pe sens si separatoare din beton pe axul drumului, ce ar urma sa preia cel mai mare volum de trafic. Soseaua ce noua, se va desprinde din DN1F, in zona livezilor dintre satele Suceag si Baciu, ar traversa valea Nadaselului si calea ferata M300 prin intermediul unui pod lung de 600m cu o inaltime de 23m inaltime si 18-20m latime. Prima intersectie se va realiza intr-un sens giratoriu ce s-ar intersecta cu Str. Bradetului, de acolo la 1,5 km departare prin intermediul unui pasaj suprateran cu sens giratoriu suspendat, s-ar face primul acces catre Calea Baciului prin intermediul Str. Napolact. Platforma industriala Napolact si Amera Tower ar fi deservite din acest punct de descarcare al traficului fara a ingreuna traficul rutier de pe Calea Baciului, de asemenea in paralel cu pasajul suspendat ar functiona 2 bretele de ocolire a intersectiei suspendate, la nivelul solului, pentru vehiculele aflate doar in tranzit.
Sosea express DN1F - Calea Baciului - acces Taietura Turcului
La aproximativ 600m de aceasta intersectie, in dreptul parcului industrial Amera Tower se propune un nou sens giratoriu, care va reprezenta a-2-a legatura cu Calea Baciului ce va devenii principala cale de deviere a traficului, strapungere ce va fi realizata in zona Petrom,  prin intermediul unui pasaj subteran si a unei sosele realizate pe drumul de acces al fostei inteprinderi T.C.I. (trustul de constructii industriale) si va functiona cu o banda pe fiecare sens. Aceasta legatura va fi construita doar in etapa III, pentru a permite devierea traficului de pe Calea Baciului prin Taietura Turcului -Tetarom - sosea express, pe perioada executiei pasajului subteran si extinderea soselei Calea Baciului, la 2 benzi pe sens, pana la Napolact. De asemenea, o a doua sosea va pleca inspre sud, catre Dealul Hoia-Baciu, urmand sa-l strapunga prin intermediul unui tunel lung de 1,3 km, cu un diametru de 13,7m, ce va permite instalarea a 2 punti, fiecare a cate 2 benzi pe sens, ce va avea descarcarea in Str. Donat, zona Casa Radio Cluj. Proiectul acesta va fi prezentat undeva in etapa 7, fluidizare trafic Grigorescu - Cluj-Napoca.
Pe directia inainte, drumul continua catre zona industriala Tetarom 1. In momentul executiei etapei III, traficul va fi intens in zona Taietura Turcului, deoarece descarcarea masiva se va face prin Str. Taietura Turcului, Str. Tudor Vladimirescu si Str. Romulus Vuia. Odata finalizata etapa III, in zona Tetarom 1 vor ajunge doar autovehiculele riverane, deoarece accesul catre Taietura Turcului va fi restrictionat prin devierea unor cai de acces catre aceasta strada. Autovehiculele, in special cele de mare tonaj, vor avea ca principal traseu, strapungerea Calea Baciu prin intermediul pasajului subteran.

Planul detaliat poate fi urmarit mai jos:

Solutie tehnica pentru fluidizarea traficului rutier in zona Baciu - Cluj-Napoca - proiect sosea express Hoia-Baciu

Pentru implementarea proiectului sosea express DN1F - Tetarom 1 - Taietura Turcului, se propun urmatoarele interventii:

Autostrada A31 - Cluj-Napoca - Dej - propunere proiect faza 1
1) constructie rampe de incarcare/descarcare trafic din DN1F intre localitatile Suceag si Baciu. Rampele vor fi construite in asa fel incat sa permita integrarea ulterioara, in etapa VI, a nodului rutier aferent propunerii: autostrada Cluj-Dej - A31, ce va trece in proximitatea nodului rutier al drumului express Hoia-Baciu.
Autostrada A31, cu plecare din nodul rutier A3 - Gilau, va avea ca principal scop asigurarea in regim de sosea de centura pe zona de nord a Municipiului Cluj-Napoca si va asigura o solutie reala traficului de tranzit pe axa Vest - Est, ce va duce la scaderea considerabila a traficului rutier din intregul oras, in special devierea traficului greu de tranzit.  
Autostrada este prevazuta in prima faza  a se realiza pana la nodul rutier al centurii Valcele - Apahida dar daca se doreste, aceasta poate fi extinsa pana la Dej fara nici o problema, pentru a face legatura cu posibila autostrada de nord a Romaniei: Satu-Mare, Baia Mare, Dej, Bistrita, Vatra-Dornei, Gura-Humorului, Suceava, Botosani, Costesti, Balti (R. Moldova) (am sa prezint pe larg acest proiect intr-un episod viitor pe tema infrastructurii din Romania.)

2) constructie pod L=600m, l=16m, H=23m, pentru traversarea vaii Nadasel si a magistralei de cale ferata M300 Cluj - Oradea.

3) rampa de intoarcere pe sub soseaua expres Hoia-Baciu. Va indeplinii utilitatea maxima doar dupa finalizarea autostrazii A31. Datorita spatiului restrans de constructie a rampelor de descarcare / incarcarea ale autostrazii A31, descarcarea / incarcarea se va realiza direct in soseaua express si indirect prin intermediul acestui by-pass spre DN1F. (planul va fi prezentat pe larg in etapa VI.)

4) sensul giratoriu Soseaua Hoia-Baciu cu Str. Bradetului, rol de descarcare/incarcare pe zona de vest a localitatii Baciu.

5) Nodul rutier Sos. Hoia-Baciu - Napolact - Calea Baciului, realizat prin intermediul unui pasaj suspendat in regim de sens giratoriu. In paralel cu nodul rutier vor exista bretele la nivelul solului pentru traficul de tranzit catre zona Tetarom 1.

6) Str. Napolact, va beneficia de sens giratoriu in intersectia cu Calea Baciului si in intersectia cu Str. Triajului. Din sensul giratoriu Napolact/Triajului, Str. Triajului va fi largita si utilizata pentru accesarea platformei industriale Amera Tower, dinspre soseaua express sau Calea Baciului. Accesul Str. Triajului din Calea Baciului, in dreptul platformei Amera Tower va fi anulat.

7) constructia unui al doilea sens giratoriu, in spatele platformei industriale Amera Tower. Strada dinspre nord va fi a doua legatura cu Calea Baciului, ce o va strapunge prin intermediul unui pasaj subteran in zona benzinariei Petrom in etapa III. Accesul din sud va deservi tunelul Hoia-Donath, ce va avea rolul de a lega cartierul Gheorgheni si Manastur prin intermediul unei sosele cu 2 benzi pe sens, o varianta mult mai rapida si mai eficienta decat actuala varianta prin Taietura Turcului. Al treilea drum, va continua inainte si va deservii platforma industriala Tetarom 1.

8) Extinderea soselei Tetarom 1 la 2 benzi pe sens, fata de 1 banda pe sens actual.

9) expropieri si demolari necesare:

expropieri pe partea dreapta a DN1F de la iesirea din Suceag spre Baciu:


expropieri si demolari necesare pentru
implementare etapa II infrastructura Baciu
- expropiere teren - 9712mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53522 - 1400mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53467 - 1400mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53553 - 1350mp
- expropiere teren - 1285mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53543 - 1330mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53565 - 1370mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53512 - 2700mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 52679 - 4210mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53557 - 1357mp
- exxpropiere teren - 3145mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53560 - 1360mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53548 - 1340mp
- expropiere teren - 950mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53544 - 1330mp
- expropiere teren - 4265mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53558 - 1350mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53477 - 670mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53566 - 1400mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 52647 - 1450mp
- expropiere teren - 690mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 54827 - 1460mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 52190 - 1550mp 
- expropiere teren cu nr. cadastral 51135 - 694mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53567 - 738mp
- expropiere teren - 1312mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53571 - 1480mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53524 - 1440mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 51664 - 1400mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53555 - 1590mp
- expropiere teren - 4900mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 265222 - partial - 1836mp

expropieri pe partea stanga a DN1F de la iesirea din Suceag spre Baciu:

- expropiere teren si casa cu nr. cadastral 53153 - 2040mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 57855 - 3540mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53298 - 2050mp
- expropiere teren - 52068mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 61350 - 4530mp
- expropiere teren - 56471mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 51396 - 440mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 51394 - 440mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 54978 - 430mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 50851 - 4150mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53297 - 9935mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 54713 - 4650mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 57335 - 768mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 54578 - 1000mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 54580 - 770mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 54581 - 486mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 54582 - 482mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 54583 - 483mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 54584 - 579mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 54585 - 556mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 50854 - 4900mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53301 - 2000mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53569 - 3530mp
- hala ferma animale demolata
- expropiere teren cu nr. cadastral 54005 - 4290mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 52147 - 1940mp 

expropieri pe partea dreapta a CF M300 spre Cluj-Napoca:

- expropiere teren - 15315mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 51128 - partial - 281mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 59202 - 3450mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 55096 - 4400mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 55146 - 2824mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 50432 - 4193mp
- expropiere teren - 1580mp
- expropiere teren - 11044mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 61323 - 3035mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 51439 - 1847mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 51429 - 5732mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 52999 - 3312mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 59857 - 5875mp
- expropiere teren + cladire - 7305mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 54199 - partial - 3019mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53290 -4893mp
- expropiere teren + casa cu nr. cadastral 52910 - 545mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 52909 - partial - 213mp
- expropiere teren - 7257mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 56685 - partial - 229mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 54717 - partial - 790mp
- expropiere teren + casa cu nr. cadastral 53593 - 562mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 60269  -partial - 95mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 54282 - partial - 200mp
- expropiere teren - 1903mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 59177 - partial - 148mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 59179 - partial - 75mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 54106 - partial - 613mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 55050 - partial - 322mp
- expropiere teren partial - 627mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 56082 - partial - 943mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 50221 - 985mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 55918 - 470mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 55919 - 460mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 50223 - 1476mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 55387 - partial - 1800mp
- expropiere teren - partial - 979mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 50154 - partial - 800mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 59249 - partial - 721mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53904 - partial - 675mp
- expropiere teren - partial - 342mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 51443 - partial - 316mp
- expropiere teren - partial - 1779mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 51533 - partial - 364mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 59238 - partial - 386mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53611 - partial - 326mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 55678 - partial - 335mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 54811 - partial - 353mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53747 - partial - 337mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 54084 - partial - 169mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 53699 - partial - 1624mp
- expropiere teren - partial - 604mp
- expropiere teren - partial - 493mp
- expropiere teren - partial - 729mp
- expropiere teren - partial - 329mp 

expropieri pe partea dreapta a DN1F spre Cluj-Napoca (in zona Napolact):

- expropiere teren cu nr. cadastral 60275 - 315mp
- expropiere teren si constructie abandonata - 4040mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 268164 - partial - 6058mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 279868 - partial - 87mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 281970 - partial - 148mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 278675 - partial - 383mp

expropieri pe partea dreapta a CF M300 in Municipiul Cluj-Napoca:

- expropiere teren cu nr. cadastral 300247 - partial - 177mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 292149 - partial - 329mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 292149 - partial - 499mp
- expropiere teren - partial - 1171mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 310088 - partial - 683mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 259865 - partial - 792mp
- expropiere teren - partial - 3083mp
- expropiere teren - partial - 212mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 261681 - partial - 396mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 290865 - partial - 510mp
- expropiere teren - partial - 688mp
- expropiere teren + demolare 2 cladiri cu nr. cadastral 299427 - partial - 30137mp
(propietate CFR - Triaj Baciu)
- expropiere teren - partial - 1751mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 270287 - partial - 909mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 283700 - partial - 305mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 316843 - partial - 318mp
- expropiere teren - partial - 1943mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 265222 - partial - 215mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 331353 - partial - 396mp
- expropiere teren - partial - 1696mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 325762 - 7953mp - propietate primaria Cluj-Napoca
- expropiere teren cu nr. cadastral 278676 - 820mp - propietate primaria Cluj-Napoca
- expropiere teren cu nr. cadastral 327642 - 6935mp - propietate primaria Cluj-Napoca
- expropiere teren cu nr. cadastral 304469 - 1230mp - propietate primaria Cluj-Napoca
- expropiere teren cu nr. cadastral 327676 - partial - 930mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 299427 - partial - 2338mp (propietate CFR - Triaj Baciu)
- expropiere teren cu nr. cadastral 327643 - partial - 12323mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 329252 - partial - 1560mp
- expropiere teren cu nr. cadastral 297318 - partial - 70mp

Total terenuri de expropiat:

Comuna Baciu:  345.502 mp 

Municipiul Cluj-Napoca: 80.369 mp

Total structuri de demolat: 1 hala, 3 case, 1 cladire abandonata, 3 cantoane CFR, serie garaje, 1 cabanuta, 2 linii din triaj Baciu - CFR, multiple garduri.

 Valoare estimata a investitiei*:

- expropieri, demolari constructii si modificari structuri, instalatii: 8,0 - 10,5 milioane euro
- executare nod rutier DN1F - Soseaua Hoia-Baciu, extindere sosea nationala, bretele acces, pasaje supraterane si subterane, pod peste Nadasel si CF M300:  12,0 - 15,0 milioane euro
- executie 3,8 km sosea express Hoia-Baciu, cu 2 benzi de circulatie pe sens si parcari de urgenta la aproximativ 500-m pe fiecare sens de mers, 2 sensuri giratorii, multiple accesuri auto pentru zona industriala, rampa intoarcere sub sosea pentru acces A31: 4,5 - 5,5 milioane euro
- extindere Str. Tetarom la 2 benzi pe sens pe 1,2km de sosea, modificari instalatii si acess auto la strada: 0,7 - 1 milioane euro
- realizare pasaj rutier suspendat, cu sens giratoriu suspendat, 3 cai de acces pentru realizarea legaturi intre soseaua Hoia-Baciu si Str. Napolact catre Calea Baciului: 7,5 - 9,5 milioane euro. 
- reamenajare Str. Napolact, extindere Str. Triajului, blocare acces Str. triajului catre Calea Baciului, realizare sens giratoriu Str. Napolact cu Str. Triajului si sens giratoriu cu Str. Napolact cu Calea Baciului, realizare remiza capat linie bus 31, realizare parcare publica pentru transport greu si usor necesara zonei industriale Napolact: 0,8 - 1,0 milioane euro.

Total estimat pentru investitie* : 33,5 - 42,5 milioane euro.

* bazat pe calcule estimative ale unor proiecte similare gasite in documentele de achizitii publice ale guvernului Romaniei si tarilor membre ale Uniunii Europene.

Aceasta propunere de reorganizare a infrastructurii rutiere face parte din etapa II - solutie technica de descongestionare a traficului rutier in sectorul de nord a zonei Metropolitane Cluj-Napoca.

Comentarii