LISTA PODURILOR SI VIADUCTELOR FEROVIARE DIN ROMANIA

Top-ul podurilor si viaductelor feroviare din Romania dupa lungime si anul de punere in functiune

Top 10 poduri si viaducte feroviare din Romania dupa lungime
Top 10 poduri si viaducte feroviare din Romania.
Odata ce am terminat de cartografiat toate liniile de cale ferata din Romania am putut identifica si toate podurile, podetele si viaductele feroviare. In aceast top am exclus podurile si podetele cu lungimi mai mici de 12m si astfel am identificat 1042 astfel de structuri.

Ca si in cazul topului tunelurilor feroviare, nu toate denumirile, lungimile sau anii de punere in functiune provin din surse oficiale. Acolo unde nu am putut identifica denumiri clare le-am botezat in raport cu denumirea vailor, formelor de relief sau a localitatilor din imediata proximitate. Lungimile au fost stabilite prin analiza multiplelor poze satelitare oferite de Google Earth iar perioada punerii in functiune a fost stabilita in functie de anul de constructie al sinelor de cale ferata sau prin analiza tipului de structura a podurilor/viaductelor.


Numarul de poduri si viaducte in functie de perioadele de realizare.
numarul de poduri si viadute construite
 in Romania pe intevale de timp
Cel mai lung pod functional din Romania ramane podul Giurgiu-Ruse ce a fost inaugurat in 1954 cu o lungime totala de 2202m. Pe locul 2 intra noul pod construit in 2014, Vidin-Calafat cu 1827m lungime. Pe pozitia 3 se afla podul Dunare 1 (Anghel Saligny) cu 1662m si construit in 1895 dar cu sectiuni refacute datorita distrugerilor suferite in primul si al doilea razboi mondial.

Numarul total de metrii construiti pe epoci ale podurilor si viaductelor din Romania
metrii construiti de poduri si viaducte
 in Romania pe intervale de timp 
Daca analizam podurile si viaductelele in functie de perioada cand au fost realizate putem constata cu usurinta ca 41% dintre acestea au mai bine de 100 de ani de la momentul punerii in functiune iar 10% din structuri au peste 80 de ani vechime si provin din perioada interbelica. Perioada socialista isi atribuie 45% din lucrarile de arta construite in Romania iar bravul nostru sistem capitalist al ultimilor 30 de ani reuseste sa fie responsabil pentru 4% din totalul retelei de poduri si viaducte din tara si asta datorita aderarii la U.E., altfel nu am fi avut parte de nici un metru de pod nou.

Analizand numarul mediu de metrii construiti in functie de epoca in care au fost realizati putem observa o crestere de aproximativ 40% a lungimii medii dupa 1945 ceea ce ne indica faptul ca noile tehnici aparute au permis abordarea unor trasee cu raze mai largi si in zone de teren mai dificil:







perioada poduri si viaducte construite lungime totala -m- lungimea medie a podurilor si viaductelor construite -m-

1854-1899 319 24,946.20 78

1900-1918 105 6,976.00 66

1919-1944 106 8,540.20 81

1945-1964 116 11,924.14 103

1965-1989 357 34,569.90 97

1990-2018 39 4,518.60 116









Total metrii decomisionati de poduri si viaducte
in Romania in functie de perioada
Cel mai lung pod decomisionat pana in prezent in tara noastra este reprezentat de Podul Iezer cu o lungime de 1455.2m si ar fi ocupat pozitia 5 in top-ul lungimii. Acest pod a fost realizat in 1895 de catre Angehel Saligny, odata cu celelalte doua poduri de peste Dunare de la Fetesti si Cernavoda: Dunare 1 si  Borcea 1. Podul traversa  zona mlastinoasa a insulei Ialomitei, localizata intre cele doua brate ale Dunarii si a fost retras din circulatie si demontat in 1969 odata cu indiguirea si asanarea mariilor insule ale Ialomitei si Brailei. Astazi urmele acestuia sunt pastrate vii de catre pilele masive ingropate in pamant, care raman vizibile in pozele satelitare. In imaginea furnizata de Google Maps putem observa cu usurinta cum traseul caii ferate Fetesti - Cernavoda (CF 800) a fost usor deviat in jurul pilelor podului vechi.

La fel ca si in cazul tunelurilor feroviare, cele mai multe decomisionari au avut loc in ultimii 30 de ani, incompetenta tuturor guvernarilor capitaliste moderne si-a aratat adevarata capacitate, 78% din totalul metrilor decomisionati de poduri si viaducte din Romania realizandu-se in aceasta perioada. Neperformanta aestora a reusit pana in prezent sa reduca cu aproximativ 14% reteaua de poduri si viaducte a tarii. Din totalul metrilor decomisionati de dupa 1989 aproape 50% il reprezinta cele 23 de poduri si viaducte, cu un total de 5392 metrii. In momentul revolutiei aceste structuri erau finalizate sau aproape de finalizare dar care au ajuns sa fie utilizate o foarte scurta perioada de timp sau deloc pana la scoaterea din uz. Practic incompetenta conducerilor postdecembriste: #FSN #PSD #PNTCD #PDL #PNL #UDMR #PMP au trimis la groapa de gunoi poduri noi-noute cu o valoare de piata de peste 500 de milioane de euro, printre care si vestitul viaduct Topolog, de pe calea ferata Valcele-Ramnicu Valcea:












Lista podurilor si viaductelor feroviare decomisionate fara exploatare feroviara

Nr. crt. Denumire Numar linii Electrificat Magistrala feroviara Lungime -m- An P.I.F. An S.F. Judet

1 Topolog 2 NU 219 1340 1989 1990 Arges

2 Simnic 2 NU 219 515 1989 1991 Valcea

3 Rosia 1 NU 205 450 1989 1990 Valcea

4 Samnicel 1 NU 219 365 1989 1991 Valcea

5 Gurguiata 1 NU 610 290 1989 1990 Iasi

6 Olt 1 NU 219 275 1989 1990 Valcea

7 Blidari 1 NU 219 260 1989 1991 Valcea

8 Arges 1 NU 219 252 1989 1991 Arges

9 Arges (nou) 1 NU 902 220 1989 1990 Giurgiu

10 Gibesti 1 NU 219 185 1989 1990 Valcea

11 Linia 1 NU 219 160 1989 1991 Valcea

12 Valea Iugani 1 NU 607 160 1989 1990 Iasi

13 Aldesti 1 NU 219 150 1989 1991 Valcea

14 Popesti 1 NU 219 145 1989 1990 Valcea

15 Hogea 1 NU 219 100 1989 1991 Valcea

16 Ostroveni 1 NU 219 100 1989 1991 Valcea

17 Racovita 1 NU 219 100 1989 1991 Valcea

18 Port Bucuresti 1 NU CF CB 98 1989 1990 Ilfov

19 Draguseni 1 NU 608 60 1989 1990 Botosani

20 Saveni 1 NU 608 49 1989 1991 Botosani

21 Maxut 1 NU 607 46 1989 1990 Iasi

22 Sabar 1 NU CF Port 40 1988 1990 Ilfov

23 Podriga 1 NU 608 32 1989 1991 Botosani






5392

















Am realizat si o analiza pe judete, in care putem urmarii totalul construit, totalul decomisionat si infrastructura functionala a podurilor si viaductelor feroviare:

Judetul Constanta conduce cu 6906 metrii construiti de poduri si viaducte iar la polul opus se situeaza vecinul acestuia, Judetul Tulcea, cu un pod de 12 metrii lungime.










Lista podurilor si viaductelor feroviare din Romania pe judete - 2020

judet numar poduri si viaducte (total) lungime -m- (total) numar poduri si viaducte inactive lungime poduri si viaducte inactive -m- numar poduri si viaducte active lungime poduri si viaducte active -m-

Alba 33 2004.00 4 198.00 29 1806.00

Arad 15 1097.00

15 1097.00

Arges 20 3211.00 4 1716.00 16 1495.00

Bacau 26 2857.00 1 150.00 25 2707.00

Bihor 21 1301.00

21 1301.00

Bistrita-Nasaud 53 3973.55 1 24.00 52 3949.55

Botosani 16 1064.00 6 613.00 10 451.00

Braila 6 432.00

6 432.00

Brasov 35 1921.00 3 350.00 32 1571.00

Buzau 9 1067.00

9 1067.00

Calarasi 3 612.00

3 612.00

Caras-Severin 34 2255.70 2 85.00 32 2170.70

Cluj 36 1877.00 7 411.00 29 1466.00

Constanta 18 6906.20 3 1580.20 15 5326.00

Covasna 8 320.00

8 320.00

Dambovita 18 1455.00

18 1455.00

Dolj 21 3426.00 2 223.00 19 3203.00

Galati 19 1762.00 2 288.00 17 1474.00

Giurgiu 5 2844.00 2 414.00 3 2430.00

Gorj 72 5555.80 15 1480.00 57 4075.80

Harghita 22 1280.00 3 222.00 19 1058.00

Hunedoara 53 4608.00 16 1609.00 37 2999.00

Ialomita 14 2769.40

14 2769.40

Iasi 21 1801.00 3 496.00 18 1305.00

Ilfov 25 931.00 6 318.00 19 613.00

Maramures 38 2836.00 10 436.00 28 2400.00

Mehedinti 40 2636.40 2 75.00 38 2561.40

Mures 34 2198.60 6 252.00 28 1946.60

Neamt 23 2259.00 1 100.00 22 2159.00

Olt 19 1608.00

19 1608.00

Prahova 45 3782.00 2 92.00 43 3690.00

Salaj 15 713.00

15 713.00

Satu Mare 11 606.00

11 606.00

Sibiu 55 3785.00 5 554.00 50 3231.00

Suceava 42 3254.00 7 395.00 35 2859.00

Teleorman 20 965.50

20 965.50

Timis 13 966.00

13 966.00

Tulcea 1 12.00

1 12.00

Valcea 46 5485.00 14 3199.00 32 2286.00

Vaslui 16 737.00 1 40.00 15 697.00

Vrancea 21 2300.89 1 102.00 20 2198.89

TOTAL 1042 91475.04 129 15422.20 913 76052.84









Lista primelor 260 de poduri si viaducte dupa lungime:
(pentru a urmarii lista completa descarcati fisierul PDF.)












Lista podurilor si viaductelor feroviare din Romania dupa lungime pana in anul 2020 – primele 260

Nr. crt. Denumire Numar linii Electrificat Magistrala feroviara Lungime -m- An P.I.F. An S.F. Judet

1 Giurgiu-Ruse 1 NU 902 2202 1954
Giurgiu

2 Vidin - Calafat 1 DA 912 1827 2014
Dolj

3 Dunare 1 1 DA 800 1662 1895
Constanta

4 Dunare 2 2 DA 800 1593 1985
Constanta

5 Iezer 1 NU 800 1455.2 1895 1969 Constanta

6 Topolog 2 NU 219 1340 1989 1990 Arges

7 Borcea 1 DA 800 970 1895
Ialomita

8 Borcea 2 2 DA 800 970 1984
Ialomita

9 Calugareasa 1 NU 202 582 1983 1996 Gorj

10 Tecuci 2 DA 704 526 1933
Galati

11 Simnic 2 NU 219 515 1989 1991 Valcea

12 Rosia 1 NU 205 450 1989 1990 Valcea

13 Suraia (Siret) 1 NU 600 428.888 1949
Vrancea

14 Olt 2 DA 900 408 1972
Olt

15 Olt 1 NU 901 376 1875
Olt

16 Samnicel 1 NU 219 365 1989 1991 Valcea

17 Buzau 1 DA 500 348 1942
Buzau

18 Vlasinesti 1 NU 609 340 1989 1998 Botosani

19 ecluza Cernavoda 2 DA 800 340 1985
Constanta

20 Mosistea 2 DA 800 336 1971
Calarasi

21 CHE Cernavoda 2 DA 800 327 1986
Constanta

22 Casimcea 1 NU 804 320 1925
Constanta

23 Trotus 2 DA 500 314 1933
Vrancea

24 Mures (Glogovat) 1 DA 217 312 1975
Arad

25 Moi 1 1 DA 221 302 1967
Gorj

26 Mures 1 NU 209 301 1939
Hunedoara

27 Moi 2 1 DA 221 296 1983
Gorj

28 Ovidiu 2 NU 806 295 1989
Constanta

29 Gurguiata 1 NU 610 290 1989 1990 Iasi

30 Moldova 1 DA 517 288 1986
Iasi

31 Bobolia 2 DA 300 282 1941
Prahova

32 Tarnava Mare 1 2 DA 300 282 2014
Sibiu

33 Tarnava Mare 2 2 DA 300 282 2016
Sibiu

34 Ilia 1 NU 212 280 1898
Hunedoara

35 Olt 1 NU 219 275 1989 1990 Valcea

36 Jiu 1 NU 912 270 1895
Dolj

37 Caracau 1 DA 501 264 1897
Harghita

38 Blidari 1 NU 219 260 1989 1991 Valcea

39 Valea Voicului 1 NU 409 257.65 1949
Bistrita-Nasaud

40 Barbosi 2 DA 700 257 1971
Galati

41 Barbosi 1 NU 700 256 1944 1971 Galati

42 Ialomita 1 NU 904 256 1970
Dambovita

43 Proieni 1 1 NU 201 256 1901 1978 Valcea

44 Proieni 2 1 NU 201 256 1978
Valcea

45 Teleajen 2 DA 500 256 1914
Prahova

46 Vetel 1 1 DA 200 256 1868
Hunedoara

47 Vetel 2 1 DA 200 256 1982
Hunedoara

48 Arges 1 NU 219 252 1989 1991 Arges

49 Cornatel 2 DA 501 252 1982
Bacau

50 Ghiula 2 DA 800 252 1971
Calarasi

51 Strimba 1 NU 409 248 1949
Bistrita-Nasaud

52 Prahova 1 NU 302 246 1946
Prahova

53 Teleajen 1 NU 701 246 1912
Prahova

54 Vart 1 DA 221 246 1967
Gorj

55 Sagna 1 NU 605 240 1975
Neamt

56 Moldova 1 1 DA 500 240 1872
Neamt

57 Moldova 2 1 DA 500 240 1975
Neamt

58 Dornesti 1 NU 515 238 1980
Suceava

59 Jidostita 1 DA 900 236.4 1967
Mehedinti

60 Golesti 1 NU 901 236 1964
Arges

61 Lazaret 1 NU 201 230 1901
Valcea

62 Suceava 1 DA 502 226 1965
Suceava

63 Vodita 1 DA 900 224 1967
Mehedinti

64 Canal Ovidiu 2 NU 806 222 1986
Constanta

65 Valea Popii 1 DA 915 220.7 1947
Caras-Severin

66 Arges (nou) 1 NU 902 220 1989 1990 Giurgiu

67 Timis 1 NU 922 220 1970
Timis

68 Tisa 1 NU 409 220 1872
Maramures

69 Bistrita 1 1 DA 500 220 1872
Bacau

70 Bistrita 2 1 DA 500 220 1975
Bacau

71 Valea Porcului 1 DA 400 220 1955
Mures

72 Somes 1 NU 402 218 1871
Satu Mare

73 Salauta 1 1 NU 409 216.9 1949
Bistrita-Nasaud

74 Bahna 1 DA 900 216 1967
Mehedinti

75 Dragoiesti 1 DA 502 216 1965
Suceava

76 Mures (Alba) 2 DA 200A 216 1982
Alba

77 Timis 1 NU 918 212 1975
Timis

78 Jiu 1 1 DA 900 210 1875
Dolj

79 Colibasi 1 NU 905 208 1887
Arges

80 Jiu 2 1 DA 900 208 1983
Dolj

81 Tunel 9 1 DA 502 208 1938
Bistrita-Nasaud

82 Lunca 1 1 NU 201 205 1902
Valcea

83 Lunca 2 1 NU 201 205 1983
Valcea

84 Teleajen 1 NU 304 201 1908
Prahova

85 Mures (Lipova) 1 NU 213 200 1897
Arad

86 Paducelul 1 NU 409 199 1949
Maramures

87 Putna 2 DA 500 196 1942
Vrancea

88 Arges (vechi) 1 NU 902 194 1869 2005 Giurgiu

89 Pucioasa 1 NU 904 190 1912
Dambovita

90 Luncociu de Jos 1 NU 209 188 1945 1997 Hunedoara

91 Gibesti 1 NU 219 185 1989 1990 Valcea

92 Hagau 1 NU 209 180 1939 1997 Hunedoara

93 Ulmeni 1 NU 400 180 1886
Maramures

94 Arges 2 DA 900 177 1972
Giurgiu

95 Buzau 1 NU 600 176 1949
Braila

96 Jiu 1 1 DA 221 170 1967
Gorj

97 Jiu 2 1 DA 221 170 1983
Gorj

98 Dragodava 1 NU 409 168.1 1949
Maramures

99 Podu Ilii 1 NU 200 167 1908 1948 Brasov

100 Bicaz 1 NU 509 166 1952
Neamt

101 Merisani 1 NU 906 164 1898
Arges

102 Mures 1 (Mihalt) 2 DA 300 164 1940
Alba

103 Basca Chiojdului 1 NU 504 162 1909
Buzau

104 Larion 1 DA 502 162 1938
Bistrita-Nasaud

105 Borsec 1 NU CFI 160 1951 1996 Harghita

106 Linia 1 NU 219 160 1989 1991 Valcea

107 Somes 1 NU 400 160 1890
Salaj

108 Valea Iugani 1 NU 607 160 1989 1990 Iasi

109 Mures 2 (Mihalt) 2 DA 200A 160 2016
Alba

110 Jiu 1 - Plesa 1 DA 202 159 1924
Gorj

111 Campina 1 NU 301 158 1966
Prahova

112 Cuci 1 NU 405 158 1872
Mures

113 Gheja 1 NU 405 156 1871
Mures

114 Carcea 1 1 DA 900 155 1944 2018 Dolj

115 Carcea 2 1 DA 900 155 1970
Dolj

116 Lunca de Sus 1 DA 501 155 1897
Harghita

117 Podul Olt 1 1 NU 200 154 1902
Sibiu

118 Plopu 1 DA 501 154 1974
Bacau

119 3 Jiu - Meri 1 DA 202 153 1941
Gorj

120 Oltet 1 NU 901 152 1875
Olt

121 Reni 1 NU 700 152 1947
Galati

122 Aldesti 1 NU 219 150 1989 1991 Valcea

123 Buzau 1 1 NU 504 150 1909
Buzau

124 Buzau 2 1 NU 504 150 1909
Buzau

125 Onesti (Nou) 1 DA 501 150 1974
Bacau

126 Onesti (Vechi) 1 DA 501 150 1898 1974 Bacau

127 6 Jiu 1 DA 202 149 1948
Gorj

128 Burnareasa 1 NU 409 148 1949
Maramures

129 Valea Crangata 1 NU 409 148 1949
Maramures

130 Neagra 1 DA 502 148 1965
Suceava

131 Simeria Veche 2 DA 200 146 2016
Hunedoara

132 Popesti 1 NU 219 145 1989 1990 Valcea

133 Cernele 1 NU 209 144 1961 1997 Hunedoara

134 Crivadia 2 1 DA 202 144 1978
Hunedoara

135 Jiu 1 DA 221 144 1967
Gorj

136 Tarnava Mare 2 DA 300 144 2018
Sibiu

137 Falciu 1 NU 603 143 1898
Vaslui

138 Gilort 1 DA 202 142 1983 1996 Gorj

139 Crisul Negru 1 NU 310 140 1924
Bihor

140 Ialomita 1 NU 802 140 1886
Ialomita

141 Ungheni 1 NU 600 140 1970
Iasi

142 Prahova 2 DA 500 140 1969
Prahova

143 Palanca 1 DA 501 139 1974
Bacau

144 Popiu 1 DA 501 139 1974
Bacau

145 Golotreni 1 NU 201 138 1905 2005 Valcea

146 Olt 2 1 DA 300 138 1974
Brasov

147 Tarnava Mare 1 1 DA 300 138 1948 2018 Sibiu

148 Valea Cioatelor 1 NU 409 137 1949
Bistrita-Nasaud

149 Jiu 3 - Similoi 1 DA 202 137 1948
Gorj

150 Bucsoaia 1 DA 502 136 1888
Suceava

151 8 Anina - Jitin 1 NU 925 136 1863
Caras-Severin

152 Poiana Florilor 1 NU 403 136 1931
Brasov

153 Talmaciu 1 NU 201 136 1897
Sibiu

154 Topolnita 3 2 NU 900 136 1969
Mehedinti

155 Sighisoara 2 DA 300 134.6 2018
Mures

156 Olt 1 1 DA 300 134 1873
Brasov

157 Tarnava Mare 2 1 DA 300 134 1872 2018 Sibiu

158 Canal Siret-Baragan 2 DA 500 132 1989
Vrancea

159 CEN Cernavoda 2 1 NU 805 132 1986
Constanta

160 Gilort 2 1 NU 202 132 1983 2000 Gorj

161 Raul Bicaz 1 NU 509 132 1952
Neamt

162 Motru 1 DA 914 132 1962
Gorj

163 Crisul Repede 1 1 NU 300 130 1870
Bihor

164 Lespezi 1 NU 509 130 1885
Bacau

165 Luncavat 1 NU 205 130 1988
Valcea

166 Olt 1 NU 300 130 1936
Brasov

167 Pangarati 1 NU 509 130 1952
Neamt

168 Lunca Siret 2 DA 704 130 1933
Vrancea

169 Suceava 1 DA 502 130 1965
Suceava

170 Coada Malului 1 NU 304 128 1908
Prahova

171 Tarcau 1 NU 509 128 1952
Neamt

172 Valea de Brazi 1 NU 214 128 1892 2000 Hunedoara

173 Ghimes 1 DA 501 128 1897
Bacau

174 Ialomita 1 1 DA 702 128 1887
Ialomita

175 Ialomita 2 1 DA 702 128 1978
Ialomita

176 Slatincu Mare 1 DA 900 128 1967
Mehedinti

177 Uz 1 DA 501 128 1898
Bacau

178 Strambatura 1 NU 409 127.9 1949
Maramures

179 Olt 1 NU 300 126 1940
Brasov

180 Oltet 1 NU 910 126 1887
Olt

181 Talmaciu 1 NU 200 126 1895
Sibiu

182 Valea Popii 1 NU 200 126 1897
Sibiu

183 Vistea 1 NU 409 126 1949
Bistrita-Nasaud

184 Pascani 2 DA 606 126 1978
Iasi

185 Stoieneasa 1 NU 209 125 1963 1997 Hunedoara

186 Bogata 1 NU 405 124 1871
Mures

187 Crisul Alb 1 NU 310 124 1924
Arad

188 Crisul Repede 2 1 NU 300 124 1983
Bihor

189 Raul Doamnei 1 NU 905 124 1887
Arges

190 Podul Olt 2 1 NU 201 123 1897
Sibiu

191 Valea Prihodului 1 NU 409 123 1949
Maramures

192 Ramnicu Sarat 1 DA 500 122 1881
Buzau

193 Stupca 1 DA 502 122 1965
Suceava

194 Breaza 1 2 DA 300 120 2011
Prahova

195 Milcov 2 DA 500 120 1942
Vrancea

196 Somesul Mare 1 1 DA 400 120 1978
Bistrita-Nasaud

197 Somesul Mare 2 1 DA 400 120 1980
Bistrita-Nasaud

198 Targu Ocna 1 DA 501 120 1898
Bacau

199 Sieu 1 NU 406 118 1886
Bistrita-Nasaud

200 Vadeni 1 NU CFF 118 1985 1998 Gorj

201 Valea Colibelor 1 NU 409 117 1949
Maramures

202 Ialomita 1 NU 700 116.4 1943
Ialomita

203 Cerna 1 NU 205 116 1988
Valcea

204 Vedea 1 1 DA 900 116 1947
Teleorman

205 Vedea 2 1 DA 900 116 1972
Teleorman

206 5 Jiu 1 DA 202 115 1948
Gorj

207 Amaradia 1 1 DA 900 115 1875
Dolj

208 3 Anina 1 NU 925 113 1863
Caras-Severin

209 Crisul Negru 1 NU 314 112 1897
Bihor

210 Jiu 2 - Leurzeaua 1 DA 202 112 1941
Gorj

211 Lunca Asau 1 DA 501 112 1899
Bacau

212 Canal Siret-Baragan 2 DA 500 110 1989
Vrancea

213 Buzoaiele 1 NU 700 110 1943
Braila

214 CET Turceni 1 NU 221 110 1967
Gorj

215 Argesel 1 NU 905 108 1887
Arges

216 Dambovita - Banesti 2 NU 904 108 1982
Dambovita

217 DN7 1 NU 200 108 1980
Sibiu

218 Ludus 1 NU 406 108 1886
Mures

219 Vedea 1 NU 907 108 1887
Teleorman

220 Rachiti 1 DA 502 108 1938
Bistrita-Nasaud

221 Rosia 1 DA 502 108 1937
Bistrita-Nasaud

222 Amaradia 2 1 DA 900 106 1978
Dolj

223 Mures 1 NU 407 106 1915 1997 Mures

224 Raul Targului 1 NU 905 106 1972
Arges

225 Uricani 1 1 NU 214 106 1892 2014 Hunedoara

226 Lunca 1 DA 501 106 1897
Harghita

227 Ramna 2 DA 500 106 1942
Vrancea

228 Molid 1 DA 502 105 1975
Suceava

229 Simeria Veche A 1 DA 200 105 1868 2017 Hunedoara

230 Simeria Veche B 1 DA 200 105 1979 2014 Hunedoara

231 Timis 1 DA 900 105 1974
Timis

232 Vama 1 DA 502 105 1970
Suceava

233 Doftana 1 NU 301 104 1975
Prahova

234 Doftana 1 NU 301 104 1882
Prahova

235 Visa 2 1 DA 300 104 1948 2018 Sibiu

236 Visa 3 1 DA 300 104 1948 2018 Sibiu

237 6 Anina 1 NU 925 103 1863
Caras-Severin

238 Bistrita 1 NU Govora 102 1934
Valcea

239 Crisul Negru 1 NU 314 102 1897
Bihor

240 Crisul Repede 2 1 NU 310 102 1872
Bihor

241 Marasesti 1 NU 507 102 1989 2012 Vrancea

242 Mures 1 NU 405 102 1905
Mures

243 Pestera 1 NU 209 102 1963 1997 Hunedoara

244 Visa 1 1 NU 300 102 1872
Sibiu

245 Gilort 1 DA 202 102 1888
Gorj

246 Visa 4 2 DA 300 102 2018
Sibiu

247 Canal Siret-Baragan 2 DA 500 102 1989
Vrancea

248 Cracau 1 NU 509 100 1893 1960 Neamt

249 Crisul Repede 1 1 NU 310 100 1872
Bihor

250 Criva 1 NU 509 100 1952
Neamt

251 Hogea 1 NU 219 100 1989 1991 Valcea

252 Jiu 1 NU CFF 100 1985 1998 Gorj

253 Ostroveni 1 NU 219 100 1989 1991 Valcea

254 Pravat 1 NU 905 100 1972
Arges

255 Racovita 1 NU 219 100 1989 1991 Valcea

256 Ialomita 2 DA 500 100 1969
Prahova

257 Mehadia 1 DA 900 100 1879
Caras-Severin

258 Poieni 2 1 DA 501 100 1898
Bacau

259 Apahida 2 1 DA 401 100 1978
Cluj

260 Podul Negru 1 NU 200 99 1908 1948 Brasov











datele pot fi usor diferite fata de varianta oficiala.

** podurile si viaductele subliniate cu verde au fost decomisionate sau dezafectate.

Acronime: 

P.I.F. - an punere in functiune
S.F. - an scoaterie din functiune
C.F.I. - cai ferate inguste

Bibliografie:  Constructii pentru Transporturi in Romania 1881-1981,  D. Iordanescu, C. Georgescu - 1986

Comentarii