Cai ferate din Galati, de la inceputuri pana in prezent.

Istoria cailor ferate din judetul Galati.


Județul Galati a fost unul dintre primele judete din Romania care a beneficiat de avantajele unui sistem feroviar și asta datorita marelui proiect de modernizare al țării aprobat de Parlamentul României în septembrie 1866, ce prevedea construcția unei linii de 915 km, de la Vârciorova până la Roman, trecând prin Pitești, București, Ploiesti, Buzău, Brăila, Galați, Tecuci, Adjud si Bacau. Costul construcției s-a ridicat la 270.000 de franci de aur pe kilometru și construcția a fost atribuită consorțiului german Strousberg. 
  • 1872 - 13 septembrie - se inaugureaza primele cai ferate de pe teritoriul județului pe traseul Marasesti - Tecuci - Galati - Braila (C.F. 704 / C.F. 700) dar si ramnificatia Tecuci - Barlad (CF 600).
  • 1877 - se realizeaza interconectarea cu Republica Moldova intre Galati si Giurgiulesti. (CF 700), este o linie de frontiera cu 4 sine si encartament dublu pe standard european de 1435mm dar si rusesc de 1524mm.
  • 1898 - 27 noiembrie - se inaugureaza traseul Galati - Ghibartesti (Balintesti azi) (CF 703)
  • 1900  - 13 ianuarie - se prelungeste traseul de la Ghibartesti (Balintesti azi) pana la Beresti (CF 703)
  • 1912 - 19 mai - se subtraverseaza dealurile dintre Prut si Siret la limita judetelor Galati cu Vaslui de la Beresti pana la Talasmani prin intermediul celui mai lung tunel de cale ferata de la acea vreme in Romania (3330m) (CF 703)
  • 1933 - sectorul Adjud - Marasesti - Tecuci este extins la doua linii feroviare (CF 500/CF 704)
  • 1949 - 16 octombrie - conexiunea Faurei - Tecuci intra in exploatare (CF 600)
  • 1971 - tronsonul Faurei - Braila - Galati este extins la linie dubla de cale ferata (CF 700) 
  • 1979 - tronsonul Buzau - Faurei - Braila - Galati este electrificat ( CF 700)
  • 1983 - sectorul Tecuci - Galati este extins la cale dubla (CF 704)
  • 2013 -  se inaugureaza prima linie cu encartament european dintre Galati si Giurgiuleşti (Republica Moldova)
  • 2013 - sectorul Tecuci - Galati este electrificat (CF 704)
LEGENDA:

verde - cai ferate dezafectate intre 1985-2018
albastru - cai ferate dezafectate inainte de 1985
negru - cai ferate neelectrificate existente
rosu - cai ferate electrificate existente
galben - tunele de cai ferate
portocaliu - viaducte de cale ferata
galben deschis - semituneluri cu estacade
bleu - cai ferate inguste dezafectate
maro deschis - tuneuri de cai ferate abandonate
kaki - viaducte de cai ferate abandonate
maro inchis - cai ferate inguste neelectrificate
mov - cai ferate in proiectare si executie
roz - tuneluri de cai ferate in proiectare si executie

Comentarii