Cai ferate din Salaj, de la inceputuri pana in prezent.

Istoria cailor ferate din judetul Salaj.
  • 1886 - Prima cale ferata din judet ajunge dinspre Baia-Mare la Jibou, ea avea ca scop unirea Baia Mare de Cluj-Napoca, urmand ca in 1890 sa se finalizeze si tronsonul Dej- Jibou - Zalau.
  • 1887 - 23 decembrie - calea ferata secundara Carei–Sărmășag–Zalău (CF 412)  intra in exploatare, ea urmand sa faca legatura cu Judetul Cluj prin finalizarea tronsonului Dej - Jibou (CF 400) si Jibou - Zalau (CF 412). Pe traseul Carei - Zalau, la Sărmășag se realizeaza o jontiune care este finalizata pana la Marghita (CF 413)
  • 1890 - calea ferata Dej - Jibou (CF 400) si Jibou - Zalau (CF 412) isi deschide portile pentru calatori si marfa.
Gara Zalau Nord - 1980 vs. Gara veche Zalau - 1887
  • 1899 - se deschide calea ferata secundara Ulmeni - Cehu Silvaniei cu o lungime de aproximativ 20km, astazi ea este in conservare, ultimul tren de calatori circuland in 1997 iar trenuri de marfa au mai mers pana in 2001.
  • 1980 - pe traseul caii ferate Dej - Jibou - Zalau, sectiunea Dej - Ileanda este extinsa la 2 linii
  • 1980 - veche gara Zalau este dezafectata, de aici inainte trenurile merg spre gara Zalau Nord.

LEGENDA:

verde - cai ferate dezafectate intre 1985-2018
albastru - cai ferate dezafectate inainte de 1985
negru - cai ferate neelectrificate existente
rosu - cai ferate electrificate existente
galben - tunele de cai ferate
portocaliu - viaducte de cale ferata
galben deschis - semituneluri cu estacade
bleu - cai ferate inguste dezafectate
maro deschis - tuneuri de cai ferate abandonate
kaki - viaducte de cai ferate abandonate
maro inchis - cai ferate inguste neelectrificate
mov - cai ferate in proiectare si executie
roz - tuneluri de cai ferate in proiectare si executie

Comentarii