Istoria cailor ferate din judetul Olt.
- 1875 - 5 ianuarie - de la Pitești, calea ferată este extinsă până la Virciorova, granița Țării Românești de atunci și trecea prin orașele, Drobeta Turnu-Severin, Slatina și Craiova. Astăzi tronsonul Pitesti - Craiova este unul secundar și neelectrificat (C.F. 901) iar tronsonul Craiova - Drobeta Turnu Severin - Virciorova face parte din magistrala principală și este electrificată (C.F. 900).
- 1886 - 13 decembrie - iinagureaza calea ferata Dragsani - Piatra Olt (CF 201)
- 1887 - 1 aprilie - se inagureaza calea ferata Piatra Olt - Caracal - Corabia Port (CF 201)
- 1887 - 20 iunie - se finalizeaza tronsonul Dragasani - Ramnicu Valcea (CF 201)
- 1947 - 10 aprilie - pe noua magistrala Craiova - Bucuresti (C.F. 900) se circula circula fara oprire. Se scurteaza lungimea traseului feroviar dar si a timpului de deplasare, prin faptul ca trenurile nu mai trebuie sa ajunga pana la Pitesti si de acolo sa urmeze traseul prin dealurile subcarpatilor meridionali pana la Slatina.
- 1972 - se dubleaza calea ferata Bucuresti - Craiova (CF 900)
- 1979 - se electrifica tot tronsonul Bucuresti - Craiova (CF 900)
LEGENDA:
verde - cai ferate dezafectate intre 1985-2018
albastru - cai ferate dezafectate inainte de 1985
albastru - cai ferate dezafectate inainte de 1985
negru - cai ferate neelectrificate existente
rosu - cai ferate electrificate existente
galben - tunele de cai ferate
portocaliu - viaducte de
cale ferata
galben deschis - semituneluri cu estacade
bleu - cai ferate inguste dezafectate
maro deschis - tuneuri de cai ferate abandonate
kaki - viaducte de cai ferate abandonate
maro inchis - cai ferate inguste neelectrificate
kaki - viaducte de cai ferate abandonate
maro inchis - cai ferate inguste neelectrificate
mov - cai ferate in proiectare si executie
roz - tuneluri de cai ferate in proiectare si executie
Bibliografie:
CONSTRUCTII PENTRU TRANSPORTURI IN ROMANIA ( 1881-1981) , VOL I - II DE
D. IORDANESCU , C. GEORGESCU , 1986
https://ro.wikipedia.org/wiki/Magistrala_CFR_900
https://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_ferat%C4%83_Podu_Olt%E2%80%93Piatra_Olt
https://www.digi24.ro/regional/digi24-craiova/linii-ferate-desfiintate-de-master-plan-calea-ferata-ar-trebui-redusa-cu-40-la-suta-iar-o-parte-din-gari-inchise-307644
https://ro.wikipedia.org/wiki/Magistrala_CFR_900
https://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_ferat%C4%83_Podu_Olt%E2%80%93Piatra_Olt
https://www.digi24.ro/regional/digi24-craiova/linii-ferate-desfiintate-de-master-plan-calea-ferata-ar-trebui-redusa-cu-40-la-suta-iar-o-parte-din-gari-inchise-307644
Bună ziua,
RăspundețiȘtergereLinkul KMZ nu este bun, puteți încărca pe cel corect.
Vă mulțumesc pentru efortul depus în acest blog