Cai ferate din Olt, de la inceputuri pana in prezent.

Istoria cailor ferate din judetul Olt.
  • 1875 - 5 ianuarie - de la Pitești, calea ferată este extinsă până la Virciorova, granița Țării Românești de atunci și trecea prin orașele, Drobeta Turnu-Severin, Slatina și Craiova. Astăzi tronsonul Pitesti - Craiova este unul secundar și neelectrificat (C.F. 901) iar tronsonul Craiova - Drobeta Turnu Severin - Virciorova face parte din magistrala principală și este electrificată (C.F. 900).
  • 1886 - 13 decembrie - iinagureaza calea ferata Dragsani - Piatra Olt (CF 201)
  • 1887 - 1 aprilie - se inagureaza calea ferata Piatra Olt - Caracal -  Corabia Port (CF 201)
  • 1887 - 20 iunie - se finalizeaza tronsonul Dragasani - Ramnicu Valcea (CF 201)
  • 1947 - 10 aprilie - pe noua magistrala Craiova - Bucuresti (C.F. 900) se circula circula fara oprire. Se scurteaza lungimea traseului feroviar dar si a timpului de deplasare, prin faptul ca trenurile nu mai trebuie sa ajunga pana la Pitesti si de acolo sa urmeze traseul prin dealurile subcarpatilor meridionali pana la Slatina. 
  • 1972 - se dubleaza calea ferata Bucuresti - Craiova (CF 900)
  • 1979 - se electrifica tot tronsonul Bucuresti - Craiova (CF 900)
LEGENDA:

verde - cai ferate dezafectate intre 1985-2018
albastru - cai ferate dezafectate inainte de 1985
negru - cai ferate neelectrificate existente
rosu - cai ferate electrificate existente
galben - tunele de cai ferate
portocaliu - viaducte de cale ferata
galben deschis - semituneluri cu estacade
bleu - cai ferate inguste dezafectate
maro deschis - tuneuri de cai ferate abandonate
kaki - viaducte de cai ferate abandonate
maro inchis - cai ferate inguste neelectrificate
mov - cai ferate in proiectare si executie
roz - tuneluri de cai ferate in proiectare si executie

Comentarii

  1. Bună ziua,
    Linkul KMZ nu este bun, puteți încărca pe cel corect.
    Vă mulțumesc pentru efortul depus în acest blog

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu