Cai ferate din Mehedinti, de la inceputuri pana in prezent.

Istoria cailor ferate din judetul Mehedinti.
  • 1875 - 5 ianuarie - de la Pitești, calea ferată este extinsă până la Virciorova, granița Țării Românești de atunci și trecea prin orașele, Drobeta Turnu-Severin, Slatina și Craiova. Astăzi tronsonul Pitesti - Craiova este unul secundar și neelectrificat (C.F. 901) iar tronsonul Craiova - Drobeta Turnu Severin - Virciorova face parte din magistrala principală și este electrificată (C.F. 900).
  • 1879 - 1 mai - se realizeaza a doua interconectare a Tarii Romanesti cu imperiul Austro-Ungar intre localitatile Virciorova si Orsova (CF 900), cu putin timp inainte se realizeaza prima interconectare pe valea Prahovei la Predeal. 
  • 1962 - pentru a putea transporta mai rapid rezervele de carbune din valea Motrului, de la Strehaia se desprinde o linie de cale ferata catre Orasul Motru iar din oras o ramnificatie mare de cai ferate se extind spre carierele de carbune din zona. (CF 914)
  • 1938 -  calea ferata forestiera Apa Neagra - Turnu-Severin este pusa in exploatare si functioneaza pana in anul 1959. Ea functiona pe traseul: Drobeta Turnu Severin - Closani - Apa Neagra- Tismana- Paltinei si avea un ecartament de 760 mm. A fost construita pentru a aproviziona Combinatul de Prelucrare a Lemnului de la Drobeta Turnu-Severin.
  • 1969 - prima electrificare din judet se realizeaza pe linia principala Craiova - Orsova (CF 900) 
  • 1974 - linia Strehaia - Motru este electrficata (CF 914)
  • 1983 - datorita traficului feroviar crescut sectorul Filiasi - Strehaia este extins la doua linii electrificate. (CF 900)
LEGENDA:

verde - cai ferate dezafectate intre 1985-2018
albastru - cai ferate dezafectate inainte de 1985
negru - cai ferate neelectrificate existente
rosu - cai ferate electrificate existente
galben - tunele de cai ferate
portocaliu - viaducte de cale ferata
galben deschis - semituneluri cu estacade
bleu - cai ferate inguste dezafectate
maro deschis - tuneuri de cai ferate abandonate
kaki - viaducte de cai ferate abandonate
maro inchis - cai ferate inguste neelectrificate
mov - cai ferate in proiectare si executie
roz - tuneluri de cai ferate in proiectare si executie

Bibliografie:

CONSTRUCTII PENTRU TRANSPORTURI IN ROMANIA ( 1881-1981) , VOL I - II DE D. IORDANESCU , C. GEORGESCU , 1986

https://ro.wikipedia.org/wiki/Magistrala_CFR_900

Comentarii