Cai ferate din Dolj, de la inceputuri pana in prezent.

Istoria cailor ferate din judetul Dolj.
  • 1875 - 5 ianuarie - de la Pitești, calea ferată este extinsă până la Virciorova, granița Țării Românești de atunci și trecea prin orașele, Drobeta Turnu-Severin, Slatina și Craiova. Astăzi tronsonul Pitesti - Craiova este unul secundar și neelectrificat (C.F. 901) iar tronsonul Craiova - Drobeta Turnu Severin - Virciorova face parte din magistrala principală și este electrificată (C.F. 900).
  • 1888 - 16 ianuarie - se stabileste clar faptul ca se necesita inca o noua trecere feroviara peste Carpati cu traversare prin Valea Jiului si  astfel se inagureaza primul tronson de la Filiasi pana la Carbunesti, urmand ca pe 1 iulie sa fie finalizat si sectorul Carbunesti -- Targu Jiu. (CF 202)
  • 1895 - 1 decembrie - de la Craiova este extinsa o legatura feroviara pana in orasul Calafat. (CF 912)
  • 1947 - 10 aprilie - pe noua magistrala Craiova - Bucuresti (C.F. 900) se circula circula fara oprire. Se scurteaza lungimea traseului feroviar dar si a timpului de deplasare, prin faptul ca trenurile nu mai trebuie sa ajunga pana la Pitesti si de acolo sa urmeze traseul prin dealurile subcarpatilor meridionali pana la Slatina. 
  • 1969 - are loc prima electrificare din judet, pe tronsonul Craiova - Orsova (CF 900)
  • 1972 - electrificarea liniei Filiasi - Targu-Jiu este finalizata (CF 202)
  • 1978 - datorita cresterii foarte mari a valorilor de trafic feroviar dinspre bazinele carbonifere ale judetului Gorj si termocentralele Craiova II si Isalnita se impune extinderea liniei la doua fire electrificate (CF 900)
  • 1983 - din acelasi motiv linia dubla electrficata se prelungeste de la Filias pana la Strehaia. (CF 900)
  • 2013- 14 iunie - pentru dezvoltarea culoarului feroviar pan-europene dintre Dresda si Istambul se finalizeaza a treia legatura feroviara peste Dunare din romania, intre localitatile Calafat si Vidin (Bulgaria) (CF 912). Podul are o singura linie de cale ferata electrficata si 2 benzi pe sens pentru traficul rutier. Guvernul Romaniei si-a luat angajamentul la acea data ca va electrfica integral calea ferata Calafat - Craiova cu scopul de a finaliza tronsonul pan-european dar pana astazi, in martie 2020 electrificarea si modernizarea liniei nu au fost finalizate.
LEGENDA:

verde - cai ferate dezafectate intre 1985-2018
albastru - cai ferate dezafectate inainte de 1985
negru - cai ferate neelectrificate existente
rosu - cai ferate electrificate existente
galben - tunele de cai ferate
portocaliu - viaducte de cale ferata
galben deschis - semituneluri cu estacade
bleu - cai ferate inguste dezafectate
maro deschis - tuneuri de cai ferate abandonate
kaki - viaducte de cai ferate abandonate
maro inchis - cai ferate inguste neelectrificate
mov - cai ferate in proiectare si executie
roz - tuneluri de cai ferate in proiectare si executie

Comentarii

Trimiteți un comentariu