Istoria căilor ferate din județul Călărași.
Introducerea liniilor de cale ferată în județul Călărași sa realizat relativ tarziu, deja la acea vreme, pe teritoriul actual al tării, existau cai ferate construite în mai toate regiunile. Având în vedere că județul Călărași nu are multe localități sau orașe, nu a beneficiat de o rețea vastă de căi ferate.
- 1886 - 17 noiembrie - se deschid primele cai ferate de pe teritoriul județului, prima pe traseul Bucuresti Nord - Ciulnița (C.F. 800) și a doua pe traseul Ciulnița - Călărași. (C.F. 802)
- 1887 - 1 iulie - calea ferată București - Ciulnița este extinsă până la Fetești (C.F. 800)
- 1887 - 20 Setembrie - de la Ciulnița, spre nord, se desprinde noua cale ferată către Slobozia
- 1909 - 1 aprilie - calea ferata Bucuresti Sud - Budesti este dechisă traficului de călători (C.F. 801)
- 1910 - 15 octombrie - se extinde calea ferata de la Budesti pana la Oltenita (C.F. 801)
- 1914 - 20 aprilie - este finalizată conexiunea Portului Oltenita cu Bucureștiul (C.F. 801)
- 1971 - sectorul București - Fetești a fost extins la linie dublă de cale ferată (C.F. 800)
- 1978 - același sector, București - Fetești este electrificat integral (C.F. 800)
- 1982 - linia Tăndărei - Fetești (C.F. 702) este electrificată
- 1988 - calea ferată Ciulnița - Călărași este extinsă la doua linii (C.F. 802)
- 1993 - se finalizează electrificarea liniei Ciulnița - Călărași (C.F. 802)
- 2014 - 4 iulie - este modernizată calea ferată București - Constanța, pentru prima dată, pe acest tronson, se ridică viteza maximă de călătorie la 160 km/h iar asfel distanta dintre cele doua orașe se strabate în doar 2 ore.
Harta căilor ferate actuale si disparute din judetul Călărași
(descarca fisier .kmz - pentru Google Earth)
(descarca fisier .kmz - pentru Google Earth)
LEGENDA:
verde - cai ferate dezafectate intre 1985-2018
albastru - cai ferate dezafectate inainte de 1985
albastru - cai ferate dezafectate inainte de 1985
negru - cai ferate neelectrificate existente
rosu - cai ferate electrificate existente
galben - tunele de cai ferate
portocaliu - viaducte de cale ferata
galben deschis - semituneluri cu estacade
bleu - cai ferate inguste dezafectate
maro deschis - tuneuri de cai ferate abandonate
kaki - viaducte/poduri de cai ferate abandonate
maro inchis - cai ferate inguste neelectrificate
kaki - viaducte/poduri de cai ferate abandonate
maro inchis - cai ferate inguste neelectrificate
mov - cai ferate in proiectare si executie
roz - tuneluri de cai ferate in proiectare si executie
Bibliografie:
https://ro.wikipedia.org/wiki/Gara_Ciulni%C8%9Ba
https://en.wikipedia.org/wiki/C%C4%83ile_Ferate_Rom%C3%A2ne_Line_800
https://ro.wikipedia.org/wiki/Magistrala_CFR_800
https://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_ferat%C4%83_Titan_Sud%E2%80%93Olteni%C8%9Ba
https://jurnalul.antena3.ro/stiri/observator/trenuri-de-mare-viteza-bucuresti-constanta-litoral-672148.html
https://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_ferat%C4%83_Titan_Sud%E2%80%93Olteni%C8%9Ba
https://ro.wikipedia.org/wiki/Gara_Ciulni%C8%9Ba
https://en.wikipedia.org/wiki/C%C4%83ile_Ferate_Rom%C3%A2ne_Line_800
https://ro.wikipedia.org/wiki/Magistrala_CFR_800
https://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_ferat%C4%83_Titan_Sud%E2%80%93Olteni%C8%9Ba
https://jurnalul.antena3.ro/stiri/observator/trenuri-de-mare-viteza-bucuresti-constanta-litoral-672148.html
https://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_ferat%C4%83_Titan_Sud%E2%80%93Olteni%C8%9Ba
Comentarii
Trimiteți un comentariu