Cai ferate din Ialomita, de la inceputuri pana in prezent.

Istoria căilor ferate din județul Ialomița.

Prima cale ferată ce străbate Judetul Ialomița se construiește în același an ca și în Judetul Călărași, linia Făurei - Tăndărei. Aici întâlnim aceeași caracteristica prezenta și in Judetul Calarasi, o rețea mică de localitati (orase și sate), drept urmare o rețea slab reprezentată feroviar.
  • 1886 - 21 noiembrie - se deschide prima cale ferată de pe teritoriul județului, pe traseul Făurei - Tăndărei (C.F. 702)
  • 1887 - 1 iulie - caile ferate de la Tăndărei (C.F. 702) respectiv de la Ciulnița (C.F. 800) sunt extinse până în orașul Fetești.
  • 1910 - 14 aprilie - o garnitură de tren pleacă de la Ploiești cu destinația Slobozia, pe noua cale ferată. Pe traseul ei, această magistrală traversează și orașul Urziceni. (C.F. 701)
  • 1912 - 1 august - Slobozia Noua - Tîndărei intra în funcțiune (C.F. 701)
  • 1914 - 15 aprilie -  se conectează linia Slobozia - Ploiesti cu linia Slobozia - Tăndarei (C.F 701) prin intermediul celor două gări, Slobozia Veche si Slobozia Nouă
  • 1943 - 11 noiembrie - calea ferată București - Urziceni - Făurei (C.F. 700) iși inițiază activitatea.
  • 1943 - calea ferată Tăndărei- Giurgeni se extinde până la Dunăre, lunga de 19 km, avea 4 statii: Chirana, Gura Ialomitii, Lunca Dunarii, Giurgeni). Planul inițial prevedea o trecere feroviară suplimentară peste Dunăre în Dobrogea, plan ce nu s-a mai realizat nici până în zilele de azi, singura trecere feroviara a Dunării din dobrogea rămânând și astăzi cea de la Cernavodă.
  • 1971 - sectorul București - Fetești a fost extins la linie dublă de cale ferată (C.F. 800) 
  • 1978 - sectorul București - Fetești este electrificat integral (C.F. 800). Tot în același an, pe sectorul Tăndărei - Fetești (C.F. 702) se introduce o a doua linie iar pe linia Ploiesti - Urziceni se realizeaza parțial dublarea liniei, pe sectoarele: Urziceni - Armășești, Ialomița-Ciorani și Draganesti - Zanoaga, ultimul sector în Jud. Prahova.(C.F. 701) 
  • 1980 - datorita traficului crescut de trenuri linia Urziceni - Slobozia este extinsa la linie dubla pe sectorul Căzănești - Andrășești (C.F. 701)   
  • 1982 - linia Tăndărei - Fetești (C.F. 702) este electrificată
  • 2001 - calea ferată Tăndărei - Giurgeni este total dezafectată și valorificată la fier vechi, visul traversării Dunării pintr-un al doilea punct in Dobrogea moare o dată cu linia. 

    LEGENDA:

    verde - cai ferate dezafectate intre 1985-2018
    albastru - cai ferate dezafectate inainte de 1985
    negru - cai ferate neelectrificate existente
    rosu - cai ferate electrificate existente
    galben - tunele de cai ferate
    portocaliu - viaducte de cale ferata
    galben deschis - semituneluri cu estacade
    bleu - cai ferate inguste dezafectate
    maro deschis - tuneuri de cai ferate abandonate
    kaki - viaducte/poduri de cai ferate abandonate
    maro inchis - cai ferate inguste neelectrificate
    mov - cai ferate in proiectare si executie
    roz - tuneluri de cai ferate in proiectare si executie

    Comentarii