Cai ferate din Brăila, de la inceputuri pana in prezent.

Istoria căilor ferate din județul Brăila.

Județul Brăila a fost unul dintre primele judete din Romania care a putut beneficia de avantajele unui sistem feroviar și asta datorită marelui proiect de modernizare al țării, aprobat de Parlamentul României în septembrie 1866, ce prevedea construcția unei linii de 915 km, de la Vârciorova până la Roman, trecând prin Pitești, București, Buzău, Brăila, Galați și Tecuci. Costul construcției s-a ridicat la 270.000 de franci de aur pe kilometru și construcția a fost atribuită consorțiului german Strousberg.
  • 1872 - 13 septembrie - se deschide prima cale ferată de pe teritoriul județului pe traseul Făurei - Brăila - Galați (C.F. 700)
  • 1886 - 21 noiembrie - intra în exploatare calea ferată Făurei - Tăndărei (C.F. 702) 
  • 1917 - se construiște linia ferată îngustă, cu encartament de 760 mm, Râmnicu Sărat - Traian, de către armatele germane, cu scop strategic. Avea statiile: Ramnicu Sarat Nord, Colibasi, Puiesti, Codresti, Ciorasti, Stupina, Scortaru Nou, Romanu, Scortaru Vechi si Traian. De la Codresti o ramificatie mergea pana la Salcia-Vrajitoarea-Martinesti- Bordeasca Veche. A existat un proiect de normalizare a ei, dar nu s-a realizat. În 1928 linia este abandonată. În 1942 traseul vechii linii a fost utilizat de armata română, care a reconstruit linia, deviind traseul spre Focșani dar în 1944 si acest traseu a fost abandonat.
  • 1943 - 11 noiembrie - este pusă în funcțiune calea ferată Făurei - Urziceni (C.F. 700)
  • 1947 - calea ferată Buzău - Făurei este extinsă la cale dublă (C.F. 700).
  • 1949 - 16 octombrie - linia Făurei - Tecuci iși deschide activitatea (C.F. 600)
  • 1960 - 1965 - se construiește calea ferată Lacul Sărat - Chiscani industrial, ce avea scopul de a deservi platforma industriala Chiscani. Pe acest traseu au circulat si trenuri de persoane ce transportau muncitorii din oraș pe platforma.
  • 1971 - sectorul Făurei - Galați este extins la cale ferată dublă (C.F. 700)
  • 1978 - se dă în exploatare Centrul de Testări Feroviare Făurei, folosit pentru testarea locomotivelor realizate în România
  • 1979 - tronsonul Buzău - Galați este electrificat integral (C.F. 700)
  • 1982 - tronsonul Făurei - Tăndărei este dublat și electrificat (C.F. 702)
  • 2003-2008 - Centrul de Testări Feroviare Făurei este modernizat cu ajutorul fondurilor europene. În prezent există posibilitatea de a efectua încercări dinamice ale vehiculelor feroviare cu viteza maximă de 200 km/h.

LEGENDA:

verde - cai ferate dezafectate intre 1985-2018
albastru - cai ferate dezafectate inainte de 1985
negru - cai ferate neelectrificate existente
rosu - cai ferate electrificate existente
galben - tunele de cai ferate
portocaliu - viaducte de cale ferata
galben deschis - semituneluri cu estacade
bleu - cai ferate inguste dezafectate
maro deschis - tuneuri de cai ferate abandonate
kaki - viaducte/poduri de cai ferate abandonate
maro inchis - cai ferate inguste neelectrificate
mov - cai ferate in proiectare si executie
roz - tuneluri de cai ferate in proiectare si executie

Comentarii